Messina

30 november 2016 - Messina, Italië

Costa Deliziosa , 30 November 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Ook vandaag moesten we weer vroeg op om optimaal te kunnen genieten van de tijd die ons aan land vergund was.  Om half zeven ging de wekker en na het douchen en ontbijten konden we om 08.15 uur aan wal. Op dat moment was het droog, maar wel erg fris met ca. 6 graden. We zijn naar het centrum gewandeld en hebben de plaatselijke kathedraal bekeken. Toen we weer buiten kwamen was het begonnen met regenen en hebben we even staan schuilen. (de voorspellingen waren zonnig en wolkeloos) Uiteindelijk hebben we een hop on hop off bus genomen om in elk geval droog nog een en ander van de stad te zien.  Met deze bus hebben we een tour van ca 1 uur door Messina gemaakt met enkele mooie uitzichtpunten.

Na de tour hebben we in een leuk cafeetje een heerlijke cappuccino gedronken alvorens weer terug te wandelen naar de Costa Deliziosa.

Om 13.00 uur verliet de Costa Deliziosa de haven om koers te zetten richting Rome, waarbij we om 16.00 uur langs de werkende Strombolus vulkaan zijn gevaren.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Ton en lenny:
    1 december 2016
    Hoi maatjes
    klinkt heel gezellig, lijkt me heel imposant zo'n werkende vulkaan, en als je in deze tijd van het jaar op een terrasje kunt zitten mag je niet mopperen.
    gr wij
  2. Marian:
    4 december 2016
    Beste globetrotters, heel indrukwekkend allemaal,
    terrasje, vulkanen, wij houden t hier maar even bij Sinterklaas, liefs van je maatje