Meknès

10 oktober 2011 - Meknes, Marokko

Hallo reisgenoten,

We hebben gisteren met de hele groep gezellig gedineerd, waarbij de wijn en het bier rijkelijk vloeide. Zowel de wijn als het bier waren van Marokkaanse afkomst en smaakte prima.

Vanmorgen zijn we om 08.30 uur in de bus gestapt voor de drie uur durende rit naar Meknès met halverwege een koffiestop bij een plaatselijke markt in Khemisset. Geweldig leuk om over deze markt te lopen.

We hebben in Meknès met de hele groep geluncht in een plaatselijke Riad welke de naam d’Or had.
Het eten was verrukkelijk. Hierna zijn we met Isabel, Linda en Janneke naar de Koranschool gegaan en daarna door de medina naar het centrale plein gewandeld met de mooiste stadspoort van Marokko genaamd Bab Mansour. Op dit plein kijk je je ogen uit, er is van alles en nog wat te doen.
Vuurspuwers, worstelaars, een bokswedstrijd enz. Ook vandaag weer een erg gezellige dag gehad.
We zitten nu met zessen in de hotelbar aan een verkwikkend pilsje dit verslag te schrijven en de gebeurtenissen van de dag de revue te laten passeren en nog na te genieten van een geweldige vakantiedag met werkelijk zomerse temperaturen

Ons Joan heeft de eerste inkopen gedaan, voor Ton een paar lederen armbanden en voor haar zelf een zilveren halsketting.

Groetjes van de twee uit

Meknès