Marseille

2 december 2018 - Marseille, Frankrijk

Marseille, 2 december 2018,

Vandaag lag de Costa Magica aangemeerd in de haven van Marseille, waar we gezocht hebben naar , jou Nino( Bezongen door Anneke Grunlow) maar niet gevonden. Wij hebben ons af laten zetten in de binnenstad door de shuttlebus, waarna we met zo’n toeristentreintje een rondrit hebben gemaakt.

We zijn uitgestapt bij de Notre Dame de la Garde, de boven Marseille uittorende basiliek met een immens groot verguld beeld op de top. De kerk is van binnen erg mooi en ook het uitzicht buiten over de stad en de zee met verschillende eilanden is erg indrukwekkend.

We hebben geen gebruik meer gemaakt van het treintje, maar zijn over diverse trapstraatjes terug gewandeld naar de oude haven in het centrum.

Bij de haven hebben we nog langs een mooie kerstmarkt gewandeld alvorens ons met de shuttlebus terug te laten brengen naar het schip.

We waren mooi op tijd om nog van een late lunch te genieten en hebben de rest van de middag gebruikt om het schip te verkennen.