Madeira

30 maart 2014 - Madeira, Portugal

Costa Fascinosa, 30 maart 014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

WE zijn in Europa, dus worden er weer regelmatig havens aangedaan. De stop van vandaag was op Madeira, het bloemeneiland. We zijn samen met onze tafelgenoten aan wal gegaan om een taxi te zoeken die ons alle bezienswaardigheden van het eiland in vogelvlucht wilde laten zien.

Deze manier van excursies doen bevalt ons allemaal veel beter dan die welke via de boot georganiseerd worden, en een bijkomend voordeel is de prijs.

We hebben alle belangrijke uitzichtpunten van het eiland gezien, inclusief de hoogste klip van Europa (de op een na hoogste ter wereld) Uiteraard hoorde ook een wijnproeverij van de bekende Madeira-wijn ook tot het programma, waar overigens niet alleen wijn werd geproefd, maar ook enkele plaatselijke sterke dranken.

We waren mooi op tijd weer terug aan boord voor het diner en de steeds weer gezellige avonden met shows in het theater en de nodige alcoholische drankjes in een van de gezellige bars (en danszaal). Voor een volgende cruise gaan we ons zeker oefenen in enkele Latijns-Amerikaanse dansen.

Groetjes van twee genietende cruisers.