Naar Lijiang

14 oktober 2009 - Lijiang, China

Hallo medereizigers via deze weblog,

Wij hebben vandaag, 14 oktober, een verplaatsing met eigen bus door de bergen naar Lijiang . Het was een korte rit van ca 3 uur. We zijn kort na de middag in Lijiang aangekomen. Het is een leuk stadje van ca 400.000 inwoners, erg toeristisch met veel houten huizen. Het stadje is nadat het in 1949 en 1972 door aardbevingen bijna volledig  was verwoest weer volledig in oude staat herbouwd. De oorspronkelijke bevolking van deze streek zijn de Naxi. Het is een volk met heel andere gezichtskenmerken dan de Han Chinezen, die in China ca. 95 % van de bevolking uitmaken.
We hebben de middag doorgebracht met het rustig door het stadje wandelen, bij een Italiaans restaurant heerlijk geluncht met z'n allen en daarna op de kamer het reisverslag via een illegale verbinding bijgewerkt. Kortom heerlijk geluierd.
Wij zijn 's avonds weer met de hele club bij een plaatselijke Chinees gaan dineren, en hebben daarna nog wat door het feeëriek verlichte stadje gewandeld.
De sfeer in de groep is erg gezellig en ook iedereen doet overal aan mee, er wordt veel gelachen. Ook is de reisleider bijzonder aardig en hij doet erg zijn best om het iedereen naar de zin te maken. Hij zoekt de plaatsen op die mooi zijn om foto's van te maken. We hebben denken we erg veel geluk met hem, omdat hij deze tour al ruim 9 jaar doet. Ook dit hotel was weer buiten verwachting mooi, zoals tot nu toe eigenlijk met alle hotels het geval is. Wij vinden het geen Baobab-hotels.
Ook vandaag hadden we weer schitterend weer we zijn al aardig verkleurd.

Groeten van de twee uit Lijiang