Lanzarote

8 december 2016 - Arrecife, Spanje

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hebben vandaag samen met Els en Jos uit Sevenum een taxi genomen die ons naar de belangrijkste bezienswaardigheden van het eiland heeft gebracht.

We zijn begonnen bij een verzamelplaats waar voor toeristen een kamelentocht door het vulkanisch gebied van Lanzarote. We hebben hier meer kamelen gezien dan bij onze rondreis door Marokko en Jordanië samen.

Hierna zijn door het maanlandschap van Lanzarote doorgereden naar het Parque Nacional de Timanfaya. In dit gebied hebben de Amerikanen geoefend voor hun landing op de maan.  Een overweldigend maanlandschap ontstaan door vulkaanuitbarstingen van 1730 tot 1736 en enkele uitbarstingen in 1824. We zijn met een speciale bus van het natuurpark door dit landschap gereden. Na afloop van deze bus toer werd ons nog gedemonstreerd hoe warm de aarde ter plaatse nog is door droge takken in een kuil te gooien welke daarna spontaan ontbranden. Ook werden enkele emmers water in een gat in de grond gegooid welke binnen 3 tellen als een geiser werden uitgespoten. In een put kon men de gesmolten lava zien borrelen.

Hierna werd door de taxichauffeur nog enkele fotostops gemaakt, en uiteraard een winkeltje met wijnproeverij aangedaan.

We hebben ons in centrum van Arrecife af laten zetten, hebben op een terrasje wat gedronken, en zijn lang een mooie boulevard terug gewandeld naar het schip.

Ook vandaag weer een schitterende dag gehad met zomerse temperaturen en een bijna wolkeloze hemel.

Groetjes van

Johanna en Adrianus op weg naar Fort Lauderdale.

1. Willy berkelmans:
    9 december 2016
    Mooi hé lanzarote. Komend jaar voor de 4e keer waarschijnlijk. Wat zien jullie veel. Bijna niet bij te houden met lezen. Ik geniet van jullie reis stiekem mee
  2. Ton en Jeanne Rooij Van:
    9 december 2016
    Hoi lieve reizigers, eindelijk kunnen we jullie een berichtje sturen.
    We hebben al de reisverhalen achter elkaar gelezen en dan heb je al zoveel gezien en vooral genoten. En dan zijn jullie niet eens op de helft. We blijven jullie volgen en gunnen jullie nog een paar hele mooie weken met veel mooi weer en gezelligheid, lieve groetjes van ons
  3. Wilma:
    9 december 2016
    Hoi hoi Fijn om te lezen dat jullie buiten het sporten ook nog heel veel wandelen, heerlijk, zeker met die temperaturen. Hier is het ook erg lekker en ga ook ff wandelen. Mooi en interessant hé die geisers en vulkanische vergezichten. Blijven genieten.xxx
  4. Ton en lenny:
    Hoi wereldreigers
    We genieten van jullie reisverslagen net alsof we zelf mee reizen, en na een dag klussen is dat erg ontspannend ik neem aandat het maanlandschap lijkt op de Teide op Tenerife
    wij wensen jullie nog heel veel plezier, gr wij.
  5. Marie-José en Peter:
    10 december 2016
    Hoi Joan en Ad,
    Wat een leuke verhalen weer,
    We genieten ervan.jullie genieten zelf in ieder geval met volle teugen en dan hebben jullie nog veel tegoed.
    Fijn dat het ook mooi weer is!
    Nog een fijne voortzetting.
    Lieve groetjes Marie-José en Peter
  6. Marian:
    10 december 2016
    Ik zie wel dat jullie ontzettend genieten en heel, heel veel zien.
    Ga en vaar zo verder!!
    Lieve groetjes, Marian