Laatste dag in Marrakesh

22 oktober 2011 - Marrakesh, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag was een vrije dag zonder excursie- of andere verplichtingen. We hebben met de groep van vijf de prachtige tuinen van Majorelle met daarin de villa en het monument van Yves Saint Laurant bezocht.
Na hier enkele uren doorgebracht te hebben zijn we terug naar het hotel gewandeld omdat Janneke aan een Marokkaanse kookcursus mee zou doen.

We zijn na de middag met onze twee Belgische reisgenoten naar de tuinen van La Menara gewandeld, volgens de boeken een van de hoogtepunten van Marrakesh. Deze tuinen vielen overigens gruwelijk tegen. Meer nog dan vergane glorie.
Vanuit deze tuinen zijn we met een koetsje terug gegaan naar het Djema el Fna plein, een ritje van ruim 45 minuten. Hier voor de verandering weer door de smalle steegjes gaan zwerven, en bij toeval toch de lederen handtassen gevonden voor de fam. Bijvank.

We zijn om 19.30 op het Djema el Fna plein in een openluchtrestaurant wat gaan eten alvorens ons weer door een taxi terug naar het hotel te laten brengen.

Al met al toch weer een vermoeiende dag gehad, waarbij alleen de tweede tuinen tegen vielen, maar de rest van de dag toch weer erg leuk was.

Groetjes van de twee uit

Marrakesh

Van reisblog naar fotoboek