Kunming - Dali

12 oktober 2009 - Dali, China

Wij hebben vandaag, 11 oktober, een reisdag. We zijn met een eigen bus van Kunming naar Dali gereden over vrijwel uitsluitend snelweg. Het was een ontspannen dagje. De totale reis duurde slechts ca 5.00 uur en ging met enkele tussenstops. Om 14.00 uur waren we in het hotel, werkelijk een geweldig mooi hotel, en na het inchecken konden we genieten van een rustige middag en avond. Dali is een leuk klein plaatsje, wel toeristisch, wat nog veelal in de oude staat is gebleven. Dat het toeristisch was viel ons niet zo op, omdat je uitsluitend Chinese mensen tegen komt. We hebben de middag doorgebracht met het lekker rustig op een terrasje wat drinken terwijl je draadloos je mail en het dagboek kon bijwerken. Uiteraard hebben we ook het plaatsje verkend. S'avonds nog met vieren een keer door het stadje gewandeld, waarbij we de verlichte straatjes en Pagode hebben kunnen fotograferen. Verder valt er over vandaag niet veel te vermelden.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groeten van de twee uit Dali