Reisdag naar Savona

1 december 2018 - Savona, Italië

Savona, 1 december 2018,

Goede avond volgers van ons reisverslag,

De dag is vandaag vroeg begonnen. Om 06.30 werden we door de wekker uit ons dromenland gehaald, waarna we na een verfrissende douche aan onze reis naar Savona konden beginnen.

Om 07.30 werden we door de shuttlebus van ons hotel naar Brusselsairport gebracht.

Na door de beveiliging te zijn gegaan hebben we hier ons ontbijt genuttigd en zijn daarna zonder vertraging opgestegen voor onze 1 uur en 40 minuten durende vlucht naar Milaan.

Omdat we geen ruimbagage hadden konden we direct doorlopen naar de uitgang, waar we het geluk hadden dat de lijnbus (zelfs een vroeger dan gepland) naar het centraal station van Milaan al klaar stond.  Op het station hebben we ruim de tijd gehad om wat te eten waarna we met de sneltrein met gereserveerde plaatsen in 1 uur en 40 minuten richting Genua zijn gegaan.

Het enige spannende van de reis was, of we de aansluiting in Genua zouden halen met de trein naar Savona.  Ook hier hadden we gelukkig geen enkel probleem, en na ruim 1 uur in deze boemel te hebben gezeten stonden we op het Station van Savona.

Het was mooi weer, zodat we maar niet op de lijnbus hebben gewacht, maar de wandeling van ca. 30 minuten naar de cruiseterminal hebben gemaakt.

Ook hier waren we vrij vlot door alle procedures heen zodat we al om 17.00 uur in onze hut waren.

’s-Avonds kregen we echter de schrik van ons leven toen we na het diner een berichtje in onze hut vonden dat er problemen met onze bagage was en of we contact op wilden nemen met de servicebalie. Gelukkig bleek alleen dat de adressering veel bagage was verdwenen, waardoor men niet wist waar deze thuis hoorde. Onze tassen stonden keurig gereed en werden door de servicemedewerker mee naar onze hut gebracht.

De eerste avond aan boord hebben we rustig aan gedaan en zijn na een vermoeiende dag vroeg naar onze hut gegaan.

Groetjes

Joan en Ad.