Belize

24 december 2016 - Belize City, Belize

Costa Deliziosa , 24 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hebben vandaag samen met Wil en Wim misschien wel de mooiste excursie van deze cruise-vakantie gemaakt. We zijn om 09.30 met een tenderboot naar de cruiseterminal gebracht, alwaar we met een bus eerst een citytour hebben gemaakt door de hoofdstad van Belize; Belize City. Hierna hebben we een rit van ca. 45 minuten gemaakt naar de aanlegsteigers van airboten, boten met enorme propellers achterop zoals in de Everglades.

We hebben hier eerst instructie gekregen alvorens we regencapes aan moesten doen. We zaten met vieren voor in de boot zodat we een fantastisch uitzicht hadden. We hebben ruim 45 minuten door een geweldig mooie lagune gevaren waarbij we diverse vogelsoorten, schildpadden en andere dieren hebben gespot. Tijdens het varen werd zo nu en dan, met opzet, tijdens het racen een bocht genomen zodat iedereen in de boot drijfnat werd.

We hebben ’s-Avonds het kerstdiner gehad, zijn daarna met Wil en Wim koffie gaan drinken om daarna een goed plekje te zoeken bij het atrium. Om 23.00 uur werd hier door een tenor een show gegeven met uitsluitend kerstliederen. Vanaf dek 9 kwam er kunstsneeuw naar beneden dwarrelen zodat we toch nog een witte kerst hadden bij temperaturen van zo’n 29 graden. Iedereen was meteen in de kerststemming.

Groetjes van

Twee vakantiegangers opnieuw op weg naar Fort Lauderdale.

1. Wilma:
    25 december 2016
    Zalig kerstfeest dan maar! Fijn dat je toch ook nog iets gezien en gedaan hebt, hihi maar ook in de Wageningse Berg is het erg leuk en gezellig ondanks dat wij geen sneeuw hebben hihi maar wel super lekker eten! Mooie dierentuinen en goeie musea. Have fun Xx
  2. Jan en ineke:
    26 december 2016
    hele fijne kerstdagen voor jullie toegewenst uit een druilerig Tilburg !!!
    Geniet nog van jullie verder reis !
  3. Wil:
    26 december 2016
    Toch wel een beetje jaloers op die mooie boottocht daar moet je wel nat op worden anders had je wel op het schip kunnen blijven.
    geniet er nog maar van.
    Gr. Maria en Wil