Inkopen doen in Marrakesh

21 oktober 2011 - Marrakesh, Marokko

Hallo reisgenoten,

Om te beginnen even iets over het weer van de afgelopen twee weken. We hebben al drie dagen nattigheid gehad wat uit de lucht komt vallen. De ene keer was het niet meer dan r(egen) = 2 druppen in de avond. De tweede keer was het weer in de avond re(gen)=3 druppen en vandaag is het de hele dag bewolkt geweest met zo nu en dan een beetje reg(en)=4 druppen. Wel zijn de temperaturen tot laat in de avond ruim boven de 20 gr.

We hebben vandaag een excursie van een halve dag gehad door Marrakesh waarbij we het Bahiapaleis, het El Badi-paleis en de Saadische graven hebben bezocht. Ook zijn we onder begeleiding van de gids door de steegjes van de Medina gewandeld.

Na de lunch zijn we met de groep van vijf op koopjesjacht gegaan. De score voor ons bestaat uit drie lederen riemen en een paar typisch Marokkaanse schoenen voor mij. Al met al hebben we met vijven ca. 5 uur door de steegjes van de Medina gestruind om onze koopjes te bemachtigen.

We gaan nu op de kamer van Janneke met z ’n vijven van een eenvoudige maaltijd genieten, want we hebben een supermarkt ontdekt waar ze allerlei westerse lekkernijen hebben inclusief wijn en bier.

Groetjes van de twee uit

Marrakesh