Hongkong

5 oktober 2009 - Hongkong, Hongkong

Wij hebben samen met de hele groep de citytour gedaan, We zijn namelijk alleen deze dag in Hong Kong, omdat we morgen al weer met de boot vertrekken.

We zijn tijdens deze citytour naar Victoria-Peak gegaan vanaf waar je een fantastisch uitzicht hebt over Hong Kong..  Daarna hebben we een boottocht met een authentieke Chinese jonk door de oude haven van Hong Kong gemaakt.  Hier kun je heel goed het verschil tussen arm en rijk zien.

We zijn ook nog naar een openluchttempel geweest, waar je o.a. een Boeddhabeeld kunt zien. Daarna hebben we de lichtshow van Hong Kong gezien. Hieraan doen alle grote gebouwen van Hong Kong mee. Het is werkelijk een fascinerende show van licht.

Met de bekende ferry zijn we daarna naar Hong Kong eiland gegaan om daar een echt kantonees diner te nuttigen met de hele groep.

We hebben om de avond af te sluiten nog samen met 3 andere echtparen en de reisbegeleider nog een afzakkertje genomen. Chinees bier kan echt de toets der kritiek doorstaan.

Groeten van de twee uit Hong Kong.