Groeten uit Tilcara

18 oktober 2007 - Tilcara, Argentinië

Vandaag hebben we een route gereden door de vallei Quebrada de Humahuaca. De eerste indianenmarkt bezocht. Het was erg kleurrijk maar de mensen waren niet in klederdracht. Er was in dat dorp ook een kerk uit ca. 1630, maar die was niet open. Het bijzondere aan de kerk was dat het dak van cactushout gemaakt was, wel we geloven het, ondanks dat we het niet gezien hebben. We hebben wel enorm genoten van de omgeving want die is inderdaad erg spectaculair, met alle kleuren van de regenboog. We zijn nu aangeland in het plaatsje Tilcara waar we incaruines hebben bezocht die zo bijzonder zijn dat onze koningin er ook is geweest. Er is tevens een botanische tuin bij waar we metershoge cactussen hebben bewonderd. Ze zijn blijkbaar ca 600 jaar oud.

Ons hotel is echt schitterend, maar je snapt niet dat zo´n hotel in deze straat kan staan. De rest van de straat is een grote zand en grintbak.
We gaan deze laatste avond in Argentinië met heel de groep op z´n Argentijns barbecueën.

Speciale knuffels voor Colette van smam en opa Fransje en uiteraard ook voor de kleine schatjes.

Groeten van de vakantiegangers

Fransje Liesbeth Joan en Ad.