Four Wheels Drive

30 oktober 2011 - Tafraoute, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag was een vrij te besteden dag in Tafraoute. Optioneel konden we een excursie boeken van een hele dag met jeeps door de omgeving. Met uitzondering van onze twee Belgische dames en Janneke had iedereen zich ingeschreven, zodat we uiteindelijk met twee jeeps er op uit zijn getrokken.

Nadat we om 09.00 uur bij het hotel waren vertrokken, was de eerste stop bij een dorpje van waaruit we een mooi uitzicht hadden op een rotsformatie waarin men met wat verbeelding de hoed van Napoleon kon herkennen. We zijn door het mooie dorpje gewandeld, waarna we door zijn gereden via een desolaat landschap naar “Les Rochers Peints du Désert”, een creatie van de Belgische schilder Jean Verame. De meningen hierover waren verdeeld; Wij vonden het natuurvervuiling.

De volgende stop was bij een palmen-oase, waar we in ruin 2 uur door heen zijn gewandeld. Deze oase lag in een prachtige vallei met rondom hoge rotsen in een rood-rose kleur.

Hierna zijn we via een erg mooie route en enkele tussenstops bij ruïnes van verlaten dorpjes over zeer slechte wegen naar ons lunchadres gegaan, inbegrepen in de excursie en bestaande uit, jawel, Berber-omelet.

Na de lunch zijn we volledig off-road gegaan door o.a. droge rivierbeddingen naar een plaats midden in een ruig landschap naar rotstekeningen welke pas konden worden bewonderd na een behoorlijke klimpartij. Mijn hoogtevrees wordt behoorlijk op de proef gesteld!!! We hebben nog een nomaden familie bezocht en zijn daarna vrijwel volledig off-road en wegen waarbij vergeleken de Rovertse dijk een snelweg is terug naar het hotel gebracht. We kwamen hier om 18.00 uur aan na een erg mooie en enerverende dag vol prachtige natuur.

We hebben bij het hotel zelf wat voedsel naar binnen gewerkt en nagespoeld met wijn (weer ergens anders ingekocht) alvorens aan dit verslag te beginnen.

Groetjes van de twee uit

Tafraoute