"Fietsen" in Marokko

29 oktober 2011 - Tafraoute, Marokko

Hallo reisgenoten,

We hebben vandaag de kust weer verlaten om terug te keren naar het Anti-Atlasgebergte. We zijn om 08.30 aangereden en met een tussenstop in Tiznit, waar we de medina hebben bekeken en koffie hebben gedronken, om ca. 13.00 uur aangekomen in Tafraoute. We hebben hier bij een klein restaurantje wat gegeten, en zijn daarna samen met Peter en Marjo fietsen gaan huren om een ritje door de mooie omgeving te maken.
Achteraf gezien de grootste vergissing die we hebben kunnen maken. Het eerste gedeelte van de fietsroute was niet noemenswaardig mooi, en toen we eindelijk in het mooie stuk aankwamen, hadden we al zoveel ellende met de fietsen meegemaakt, afgelopen kettingen, aanlopende remmen en ga zo maar door, dat we bijna geen tijd meer hadden om nog wat van de omgeving te zien.
We wilden bij een restaurantje wat gaan drinken, maar het enige wat voorradig was, was een kan water van 5 liter en geen glazen. Het was overigens wel grappig dat we onderweg 3 keer een groepje van 4 vrouwen tegen zijn gekomen die ons toen we weer lang en breed terug waren in het dorp, hartelijk kwamen begroeten.

Na de hachelijke fietstocht zijn we nog met vieren even door de winkelstraatjes gewandeld, wat als score 2 paar slippers voor ons Joan op heeft geleverd.
Hierna zijn we nog gaan eten bij een restaurantje, waarbij we in een ander restaurant de wijn moesten gaan kopen.

Groetjes van de twee uit

Tafraoute