Fietsen in het Karsgebergte

8 oktober 2009 - Yangshuo, China

Wij hebben vandaag, ook weer met de hele groep, de fietstoer door het Karsgebergte gedaan. Waarbij we voldoende gelegenheid hadden om foto's te maken en films te schieten. En, geloof me, het gebied is zo mooi dat je blijft fotograferen en filmen. In een woord fantastisch. Na een fietstocht van ca 3 uur, waarin we ca 12 kilometer hebben afgelgd, kwamen we aan bij een restaurant aan de voet van de Moonhill. Deze berg kun beklimmen. Dit hebben we gedaan. Het betekende dat we ca 1100 treden op moesten die allemaal een verschillende vorm en hoogte hadden. We hadden hier overigens per persoon professionele begeleiding bij van chinese dametjes die je vanaf de voet van de berg volgden tot aan de top en weer terug. Dit deden deze Dametjes enkel om wat drank aan je te kunnen verkopen. Hoe langer dat je wachtte met het kopen van de cola of water, hoe duurder het drankje werd.  We zijn in ca 1,5 uur terug gefietst naar Yangshuo waar we de fietsen hebben ingeleverd.

Na het inleveren van de fietsen hebben we even tijd gehad om ons op te frissen en een pilsje (660cc) te nemen alvorens naar een echte Chinese show te gaan. Dit bleek werkelijk een fantastische show te zijn waarbij je ogen en oren te kort kwam. Het theater was een openluchttheater aan het water, waarbij de Li rivier als podium dienst deed. Tot wel 400 meter ver werd gebruikt voor de show, waar ca 600 artiesten aan mee deden en waar nog eens 200 mensen achter de coulissen werkten. Het was werkelijk de mooiste show die we ooit gezien hebben. De regisseur van de show is later ook de regisseur van de openingsshow van de Olympische spelen in Peking  geworden.

We hebben tot nu toe te maken met temperaturen van dik 30 graden en zon. Over het weer hebben we dus zeker niet te klagen. Ook de groep is erg gezellig. Over het algemeen erg eensgezind in het meedoen van allerlei activiteiten en er wordt veel gelachen. We hebben een jonge dame van 32 en daarna zijn wij de jongste van de groep. De meeste mensen zijn dus met pensioen of de Vut.

Het is mogelijk dat we morgen geen mogelijkheid hebben om een verhaal te schrijven, maar ik kan je al wel verklappen dat we buiten de binnenlandse vlucht nog een keer de lucht in gaan.

Groeten van de twee uit Yangshou