Op de fiets langs het Inlemeer

8 november 2012 - Inle Lake, Myanmar

Imlemeer, 8 november 2012

Goede avond lezers,

Vandaag stond er niets op het programma, zodat we de dag vrij in konden vullen. We hadden afgesproken om samen met Eddy, Johan, Isabelle, Dirk en Laurence een rondje te gaan fietsen. WeZijn de fietsen om 09.00 uur gaan ophalen om daarna aan de hand van een kaartje richting een klooster te fietsen. Bij dit klooster werden we verwelkomt door een monnik, die met ons op de foto wilde en iedereen een banaan en mandarijn heeft aangeboden.

Hierna zijn we doorgefietst richting een klein dorpje wat volledig in het water gebouwd is. We hebben hier even rondgewandeld, We hebben hier nog in een huisje kunnen kijken waar ze sigaren als huisvlijt maakten.

Na deze tussenstop kwam het moeilijkste deel van onze rondrit, we moesten namelijk een klein heuveltje beklimmen. Normaal niet zo’n probleem, maar met de fietsen die we hadden toch een hele klus.

We zijn bij een chique hotel annex spa gaan lunchen, in de veronderstelling dat we flink inde buidel zouden moeten tasten, maar dit viel reuze mee. Het bijna het goedkoopste restaurant waar we wat gegeten hebben.

Na de lunch hebben we ons over laten zetten door een van de bootjes die over het meer varen. Een overtocht van ruim een half uur, waarna we nog een pagode bezocht hebben alvorens de lessen op een klein schooltje te verstoren. Zoals bijna gebruikelijk hebben we voor de kinderen “vader Jacob” gezongen. Een melodie die blijkbaar over de hele wereld bekend is. Wij werden vergast op de versie in het Birmees.

Nadat we de fietsen hadden ingeleverd zijn we nog wat gaan drinken alvorens terug naar het hotel te gaan om ons wat op te frissen om gezamenlijk in een restaurantje naast het hotel te gaan eten.

Om 19.00 uur stapten we het restaurantje binnen en kwamen er al vlug achter dat de keuze niet erg gelukkig was. De cola was warm en diverse gerechten waren niet voorradig zodat we unaniem besloten om toch maar het dorpje in te gaan om een ander, beter, restaurant te vinden. We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten.
Groeten van

Twee reizigers bij het Inlemeer