Eindelijk vis op het menu

27 oktober 2011 - Sidi Ifni, Marokko

Hallo reisgenoten,

We zijn vandaag begonnen met na het ontbijt een stevige wandeling met aardig wat klauter en klimwerk door een van de vele kloven bij Amtoudi naar de watervallen van Amtoudi. We zijn eerst een stuk door de palmenoase gewandeld. Hierna nog een flink eind door de rivierbedding alvorens aan de beklimming te beginnen naar de kloof waar de watervallen en het meertje zich bevonden. Bij het laatste stuk zijn een aantal mensen van de groep afgehaakt omdat het te dicht langs afgronden en te stijl was: Wij niet. Onderweg hebben we nog een erg mooi zicht gehad op een tweede Agadir, welke volledig gerestaureerd is. De totale wandeling duurde ca. 4 uur.

Na een meer dan uitstekende lunch zijn we in de bus gestapt voor een relatief korte rit richting de Atlantische oceaan, waar we de komende twee nachten doorbrengen in het plaatsje Sidi Ifni.

We zijn vanavond met 8 van de 10 reisgenoten in een visrestaurantje, De Nomad, heerlijk vis gaan eten. Ik zelf had heerlijke zeetong voor de prijs van ca. euro 6,75 en ons Joan had een soort zeebaars voor het zelfde bedrag.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groetjes van de twee uit

Sidi Ifni