Eerste nacht in Bolivia

19 oktober 2007 - Sucre, Bolivia

De eerste stop vandaag is in het plaatsje Humahuaca waar we een monument bezoeken ter nagedachtenis van de indianen. Tevens heeft de kerk hier een andere bouwstijl. De volgende fotostop was bij de Rio Grande. Ook dit was weer een uitzonderlijke plek om te fotograferen. Het had iets weg van de grand Canyon in de USA. Ook hebben we vandaag de eerste Lamakudde gespot. Het hoogste punt vandaag was ca 3760 meter.
Het passeren van de grens met Bolivia was in een vloek en een zucht gebeurd. Je komt wel in een heel andere wereld. 60 % van de bevolking is indiaans. We moeten morgen al om 07.00 uur vertrekken naar Sucre, inderdaad we gaan toch. Wel is ons geadviseerd alleen in groepen de straat op te gaan. Dit doen we uiteraard.
Het eten is hier nog voordeliger dan in Argentinië. De bekende liter bier met een Pepersteak van ca 500 gram met groenten en frites kost ca € 4,00.
Ans en Ton jullie zouden ons nog een adres doorgeven voor heerlijke Pisa's in Sucre.

Allemaal de groeten van de vier vakantiegangers uit Bolivia. Uiteraard speciaal voor dochterlief en de kleinkinderen