Eerste dagen in Sucre

21 oktober 2007 - Sucre, Bolivia

We zijn op 20 oktober om 17.30 uur in Sucre aangekomen. Om 19.00 uur was het verzamelen voor het boeken van eventuele excursies en om gezamenlijk naar de binnenstad te gaan om te eten. Het was rustig in de binnenstad en we hebben met 9 man heerlijk gegeten bij restaurant La Plaza. Om 23.00 uur door een radiotaxi terug naar het hotel gebracht.

Op 21 oktober zijn we om 08.30 vertrokken voor een bezoek aan de indianenmarkt van Tarabuco. Het is een zeer kleurrijke markt welke nog absoluut niet toeristisch is. Het is wel zeer moeilijk om de plaatselijke mensen te fotograferen. Op deze markt hebben we voor de eerste keer een klein beetje regen gehad. We hebben op de markt vol verbazing staan kijken hoe mensen , dieren en goederen in een vrachtwagen werden gestouwd.

Samen met de reisleider hebben we in de middag een wandeling door het centrum van Sucre gemaakt. Aangezien het zondag was hebben we geen last gehad van demonstraties of iets wat daar voor door moet gaan. Er hing een zeer ontspannen sfeer. Wel werden we door de plaatselijke politie gewaarschuwd voor zakkenrollers en gauwdieven. Wij werden ook door deze dienders scherp in de gaten gehouden.

Voor morgen hebben we een wandeling door de omgeving van Sucre op het programma staan zodat we ook dan niet gehinderd worden door demonstraties in Sucre. Er is wel een algemene staking aangekondigd, zodat we vroeg uit de veren moeten om de wegblokkades voor te blijven.

We vinden het erg leuk om de reacties vanuit Nederland te lezen.

Groeten van de vier uit Bolivia, en uiteraard zoals gebruikelijk speciaal voor de kleinkinderen.