Duizenden tempels

15 november 2012 - Bagan, Myanmar

Bagan, 15 november 2012

Goede avond lezers,

Ook vandaag hadden we weer een vrij te besteden dag in Bagan. Vrijwel de hele groep heeft fietsen gehuurd om een aantal pagodes te bezoeken. We zijn samen met Isabelle, Laurence, Eddy, Vera en Rochier op de fiets gesprongen om de belangrijkste pagodes te gaan bekijken.

We hebben o.a. de Swesandaw-, Shwezigon-, Thatbyinnya- en Gawdawpalin-complexen bezocht. Het is niet te doen om alle ruim 2200 tempels en pagodes op 1 dag te bezoeken, dus moesten we wel een keuze maken. Door de kenners wordt Bagan vergeleken met de Borobodur in Indonesië en Ankor Wat in Cambodja. Er staan in elk geval nergens ter wereld zoveel tempels op zo’n kleine oppervlakte bijeen. Het was jammer, dat het op het einde van de dag wat begon te regenen, zodat we voor het eerst deze vakantie onze regenkleding nodig hadden. Dit gaf overigens wel weer kolderieke beelden.

Onze collectie souvenirs is vandaag weer toegenomen. Bij een van de vele stalletjes heeft ons Joan haar T-shirt geruild voor 1 lakwerk dienblaadje en 1 lakwerk potje.
Groeten van

Twee reizigers uit Bagan