Dali

12 oktober 2009 - Dali, China

Wij hebben vandaag, 12 oktober, een dagexcursie gemaakt naar een dorpje, Xizhou, waar de plaatselijke markt werd gehouden. Hier kwam de plaatselijke bevolking en de boeren uit de omgeving, veelal nog in klederdracht, de wekelijkse inkopen doen. Je kon hier blijven fotograferen. Ook kon je zien hoe het dagelijks leven in de plattelandsdorpjes zich rond zo'n marktje afspeelt. In dit plaatsje hebben we ook een huifkartocht op z'n Chinees meegemaakt.

De volgende stop was bij een ander dorpje, Pashi, waar we een tempeltje bezocht hebben wat werd gebruikt als bejaardenhuis. Ook hebben we in dit dorpje een woning bezocht met meerdere binnenplaatsen. De straten in dit dorpje waren ook erg smal en zeek fotogeniek. Tot slot hebben we een rondvaart gemaakt over het meer van Dali met een lunch in een van de plaatselijke restaurants van een derde dorpje. Wat mij betreft de eerste keer dat het eten zwaar tegen viel.  Tot slot van de toer hebben we nog een fotostop gemaakt bij de drie Pagodes van Dali. Erg indrukwekkend.

We hebben vanavond de derde show van deze vakantie bezocht. Ook weer een geweldig spektakel. Volgens enkele medereizigers zijn er door Circus du Solei enkele dingen uit deze show gekopieerd. Het  was een show over het leven rond Dali in het verleden en het heden. Dit werd door middel van dans en muziek uitgebeeld. Bij de dansen werden onder anderen line dansen en buikdansen opgevoerd. We zaten met z'n allen weer rechtop op de stoelen.

Zoals jullie  uit de verhalen kunnen merken genieten we met volle teugen. Het tempo van de eerste dagen is duidelijk afgezakt naar een gezapig tempo. Echt vakantie dus en voor iedereen een aanrader.

En niet te vergeten, we hebben tot nu toe geweldig weer met veel zon en prima temperaturen van ca 30 gr.

We genieten ook van de leuke reacties van jullie.

Groeten van de twee uit Dali