Dagexcursie Fès

12 oktober 2011 - Fes, Fez, Marokko

Hallo reisgenoten,

We zijn vanmorgen om 07.00 uur gewekt, om rustig te kunnen douchen en ontbijten. Om 08.30 stond de hele groep klaar om de dagexcursie door Fès.
De dag begon met een bezoek aan het koninklijk paleis waar we enkele foto’s hebben kunnen maken. Hierna zijn we naar de Joodse begraafplaats en de Joodse wijk gegaan. Op dit moment wonen daar geen Joden meer, maar je kunt aan de gebouwen nog wel zien dat er Joodse invloeden zijn. Vooral de kleur blauw kom je overal terug. Het is overigens wel een armoedige wijk.
Vanuit een uitzichtpunt hebben we een goed overzicht gehad over de medina (dit betekend stad) van Fès welke de grootste is van Marokko.

In de medina hebben we nog verschillende oude ambachten bekeken zoals weven, spinnen, verven etc. van stoffen. Ook zijn we nog bij een leerlooierij binnen geweest, waar je ook diverse lederen producten kon kopen. Jullie begrijpen dat de portemonnee getrokken moest worden voor een mooie lederen jas en handtas voor ons Joan. Na afloop van de dagexcursie om ca 18.30 uur zijn we nog met de inmiddels bekende groep van 6 wat gaan drinken in een plaatselijk cafe (geen alcohol) waarna we naar het hotel zijn terug gegaan om in de hotelbar met z’n allen wat alcoholische versnaperingen te gaan nuttigen en dit verslag te schrijven.

We hebben al met al een vermoeiende, maar erg mooie dag gehad.

Groetjes van de twee uit

Fès