Civitavecchia

20 november 2014 - Civitavecchia, Italië

Costa Neo Riviera,18 November 2014

Goede avond volgers van ons reisverslag,

De weergoden zijn ons vandaag goed gezind geweest. Het was droog en over het algemeen heerlijk zonnig. De temperaturen mogen nog iets omhoog, maar we klagen zeker niet.

We hebben vandaag Civitavecchia bezocht. Een havenplaatsje wat voornamelijk aangedaan wordt om van daaruit Rome te bezoeken. Aangezien wij al 2 keer 1 week in Rome zijn geweest hebben we de tijd gebruikt om samen met een ander echtpaar in Civitavecchia het Forte Michelangelo te bezoeken en aan de boulevard een heerlijke cappuccino te drinken.

We waren rond 15.00 uur terug op het schip en hebben nog even op het zonnedek, onder het genot van een cocktail, van het heerlijke weer zitten genieten.

We hebben wat later  met vieren in een van de vele bars aan boord  weer een cocktail genomen, waarbij we aan de praat raakte met een echtpaar uit Den Helder.  We zijn uiteindelijk met zessen gaan dineren en hebben de rest van de avond gezellig zitten kletsen in een van de cocktailbars.

PS: In verband met de veiligheid is het cruiseprogramma volledig omgegooid, we kunnen nu o.a. niet naar Jerusalem en Bethlehem. Wel komen we nu in Khasab (Oman) en Abu Dhabi, wat oorspronkelijk niet op het programma stond.

Om ca. 01.30 uur zijn we uiteindelijk terug naar onze hut gegaan.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Dubai.