Christchurch

14 maart 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Christchurch, 14 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We zijn van morgen wat vroeger dan normaal vertrokken. We zijn met uitzondering van een koffiestop bij Waipara Hills, een erg mooie wijnboerderij, waar we koffie hebben gedronken, direct doorgereden naar Christchurch.

Gelukkig konden we vroeg inchecken, waarna we direct de stad in zijn gegaan. We konden nog duidelijk de gevolgen van de aardbeving van 2011 zien. Diverse gebouwen lagen nog voor een groot gedeelte in puin en er waren veel open plekken in de stad.

In New Regentstreet, een van de weinige authentieke straatjes hebben we de lunch gebruik, waarna we naar de Christchurch Transitonal Cathedral  zijn gewandeld. Deze kerk is gedeeltelijk uit karton opgetrokken.

Hierna zijn we door de botanische tuinen gewandeld en zijn we nog naar de Art-Galerie gewandeld waarvan de grote zaal en de klokkentoren al waren gerestaureerd.

We hebben vandaag 190 km gereden.