Brisbane City

31 maart 2019 - Brisbane, Australië

Explorer of the Seas, 31 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We hebben vandaag aangelegd in de buurt van Brisbane City. Vanaf het schip zijn we met een shuttle bus naar het centrum van Brisbane gebracht, een ritje van ruim 33 kilometer. De stop was bij het centraal station, waarna we via Edward street en Queenstreet, de twee grootste winkelstraten, naar de oevers van de Brisbane river zijn gewandeld. Via Victoria Bridge zijn we Little Stanley street gewandeld, een park met daarin een stadsstrand met daarin gratis zwembaden, een grote speeltuin en veel gazons om te picknicken. Het was er erg gezellig.

Via Goodwill Bridge, een voetgangersbrug, zijn we weer terug gewandeld naar het centrum. Hier zijn we  nog via Brisbane City Hall, de kathedraal en uiteraard de Mac, voor internet, naar de opstapplaats voor de shuttle bus gelopen.

We waren rond 15.00 uur terug op het schip en hebben, na de late lunch, op het buitendek genoten van het heerlijke weer.

’s-Avonds in het theater kwamen we achter een echtpaar te zitten, waarvan de vrouw verrast was om Nederlands te horen spreken. Haar ouders waren Nederlander waardoor ze wel Nederlands kon verstaan maar het bijna niet spreken. Zij vond het heerlijk.

Groetjes van

Twee globetrotters op de Explorer of the Seas