Boeddha met de bril

18 november 2012 - Pyay, Myanmar

Pyay, 18 november 2012

Goede avond lezers,

We hadden voor vandaag een ochtendexcursie geboekt. We zijn om 09.00 uur met brommertjes met laadbak waar 8 mensen in kunnen opgehaald bij het hotel voor de bezichtiging van……… jullie raden het al….. een pagode. Het bijzondere aan deze pagode was, dat hier een Boeddhabeeld staat met een bril op. Leuk om een keer te zien, maar de tweede en de derde stop waren toch een stuk interessanter.

De tweede stop was bij een pagode, waar nog overblijfselen stonden van een oude stoepa. Deze was meer dan 1800 jaar oud en er groeide een boom in.

De laatste stop van de excursie was bij een “fabriekje” waar snoep gemaakt werd van melk en suikerriet. Erg primitief met oventjes die met hout gestookt werden. Jullie zien het later wel op de foto’s.

We hebben de vrije middag besteed om de Shwesandaw-pagode te bezoeken. We waren hier de enige buitenlanders en werden zelf zeker zo veel gefotografeerd als dat we zelf fotografeerden.

Voor ons Joan heeft een van de plaatselijke bezoekers haar naam opgeschreven in het Nederlands en in het Birmees.

Ons Joan is wat later op de middag nog gaan zwemmen, en ik ben samen nog met Roger door de plaatselijke Kalverstraat gewandeld alvorens via de avondmarkt terug te keren naar het hotel.

Groeten van

Twee reizigers uit Pyay