Bingling-SI grotten

25 oktober 2009 - Xian, China

Hallo lezers van ons reisverslag,

Wij zijn vandaag, 25 oktober, zoals gewoonlijk weer vroeg opgestaan , hebben om 08.00 uur ontbeten en zijn daarna in de bus gestapt voor een rit van ca. 1 uur om bij de aanlegsteiger van de speedboten te komen. Mat deze speedboten zijn we in ongeveer 3 kwartier varen over de Gele rivier naar de Bingling Si grotten gegaan.  Deze grotten, grote en kleine zijn allen voorzien van een Boeddha beeld. Je loopt hier door een kloof die veel weg heeft van de koven in het Zion nationaal park. Geweldig mooie natuur. We zijn nog met enkele Jeeps verder de kloof in gereden naar een klein tempelcomplex waar een monnik leeft. Na terugkomst hebben we nog een liggende Boeddha bezocht die in de Gele rivier is gevonden.  Na ongeveer twee uur zijn we weer met de speedboten terug gegaan naar de bus, die ons naar het station van Lanzhou heeft gebracht. Tegenover het station heerlijk gedineerd, nog een afzakkertje genomen en om 22.00 uur op de nachttrein richting Xian gestapt. Deze trein was veel moderner dan de trein van de vorige nachtrit, zodat we redelijk rustig kunnen slapen.

Ook vandaag hebben we weer ontzettend mooi weer gehad. Tot nu toe in deze vakantie alleen 's-avonds een keer een klein buitje gehad. We klagen niet.

Groeten van de twee uit de nachttrein naar Xian