Aardbeving

12 november 2012 - Mandalay, Myanmar

Mandalay, 12 november 2012

Goede avond lezers van dit reisverslag,

Zoals jullie op het nieuws in Nederland hebben gezien heeft er hier in Mandalay een behoorlijk zware asardbeving plaats gevonden.
Wij hebben er zelf niets van gemerkt, en ook van naschokken hebben wij geen weet gehad. We zijn er gewoon doorheen geslapen. Wel zijn er enkele medereizigers in lichte paniek midden in de nacht de straat op gevlucht en hebben daar een half uur staan bivakeren.
Hoewel er blijkbaar enkele doden zijn te betreuren merken wij verder niets.

We hebben vandaag een lange excursie die begon met een boottochtnaar een Pagode die nooit afgebouwd is. We hebben hier een ziekenhuisje en een bejaardenhuis bezocht. Je prijst je gelukkig dat je in een van de Lage landen woont.

Hierna met de boot terug om en omdat het nog wat te vroeg was voor de lunch hebben we nog wat rondgewandeld in het havendje. Ook hier geld weer: Blij dat we in de Lage Landen wonen.

Na de lunch hebben we het Koninklijk Palijs van Mandalay bezocht. Dit gebouwencomplex is een beetje de Verboden Stad van Peking in het klein. Weer een geweldige side.

Als afsluiting hebben we nog twee erg mooie Pagodes bezocht. de 1e was vollidig in Teakhout gebouwd met veel houtsnijwerk en bij de andere was het grootste boek ter wereld de vinden. Elke bladzijde van dit boek staat in een eigen gebouwdje.

Als afsluiting van de dag zijn enkele van onze reisgenoten nog de 1000 treden grote trap naar de top van de Mandalayheuvel opgeklommen om de zonsondergang te bewonderen. Ik heb intussen met de rest van de groep op een terrasje een pintje genomen.

Groeten van twee reizigers uit

Mandalay