Xian

27 oktober 2009 - Pingyao, China

Hallo lezers van dit weblog

Wij zijn vandaag, 27 oktober, lekker laat op gestaan, hebben om 08,30 ontbeten en zijn daarna samen op ons gemak richting centrum van de stad gewandeld. Eerst een stuk langs de oude stadsmuren, om tenslotte via de zuidpoort en de PC Hoofdstraat van Xian naar het centrale plein te wandelen. Hier hebben we eerst een lekker kopje koffie op bij de Starbucks, waarna we het grootste warenhuis van Xian zijn door gewandeld. Het is onbegrijpelijk dat er per afdeling zoveel verkoopsters rondlopen. Bij de afdeling mobiele telefoons staan er per merk ca. 15 verkoopsters op een mogelijke klant te wachten. Het was overigens wel een erg luxe warenhuis met merken als Gucci, Armani etc. Omdat we wel wat meer wilden zien dan de winkelstraten hebben we ook nog de grootste moskee die in Chinese stijl gebouwd is bezocht. Een erg mooi gebouw waar we zeker 2 uur voor nodig hebben gehad om alles te kunnen bekijken. Na het bezoek kwamen we uit in de moslimwijk van Xian met z'n smalle steegjes en vele winkeltjes, waar van alles en nog wat verkocht wordt. Allemaal made in China en allemaal namaak. We hebben hier een echte namaak Nord Face jas en windstopper voor ons Joan gekocht voor een totaalbedrag van ca. euro 37,--.  We waren om ca 17.30 terug bij het hotel. Zijn daarna met 9 man gaan eten bij een Italiaans restaurant. We werden hier uitmuntend bediend, zodat we ruim op tijd terug waren om met de bus naar het station gebracht te worden voor de nachttrein naar Pingyao. Ik moet overigens nog vermelden dat ons Joan zich door een Chinese kapper  heeft laten knippen voor het luttele bedrag van euro 0,80.  Al met al een zeer ontspannende, rustige  dag.

Groeten van de twee uit de nachttrein (boemel) naar Pingyao.