Pingyao

28 oktober 2009 - Pingyao, China

Hallo reisgenoten,

Om 06.30 zijn we gebroken met de nachtboemel uit Xian in Pingyao, de laatste stopplaats voor Beijing, aangekomen. Met elektrische karretjes naar ons Guesthouse gebracht, waar we direct het ontbijt hebben kunnen nuttigen. Omdat de kamers pas om 12.00 uur beschikbaar waren zijn we met 9 man eerst maar de Shuanglin tempels  gaan bezoeken die op ca 12 kilometer van Pingyao liggen. Een erg mooi complex wat weer een hele andere uitstraling heeft dan de tempels die we tot nu toe gezien hebben. We waren om 11.30 uur terug bij het prima hotel en konden toen gelukkig al op de kamers om ons op te frissen. We zijn daarna samen met Petra naar de stadswallen gegaan, hebben hier een groot stuk overheen gewandeld, en zijn daarna nog de Zhenguo tempel gaan bezoeken enkele herenhuizen die opengesteld zijn. Om ca. 16.30 waren we terug bij het hotel.  Ons Joan heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om een dutje te doen, want in de nachttrein was hier niet al te veel van gekomen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn dagboek bij te werken. Overigens de appeltaart in het café waarvan we een tip hebben gekregen is inderdaad verrukkelijk. Bedankt Ans en Ton.

Groeten van de twee uit  Pingyao.