2 Dagen Salta

18 oktober 2007 - Salta, Argentinië

Na een vlucht met veel turbulentie zijn we om ca 22.00 uur in Salta aangekomen. Het was nog even spannend omdat onze namen niet bekend waren bij de vluchtmaatschappij, maar uiteindelijk is alles wel goed gekomen. De Eerste dag Zijn we met de kabelbaan een berg op gegaan, vanwaar we een goed uitzicht hadden over de stad. Via 1070 trappen zijn we naar beneden gegaan, waarna we het centrale plein en omgeving verkend hebben. De flessen bier zijn hier overigens 970 cl. De voornaamste bezienswaardigheden zijn de St. Fransiscuskerk en de kathedraal. Vandaag hebben we een excursie gemaakt naar de wijnstreek met twee wijnproeverijen. De wijnproeverijen stelden op zich niet zo veel voor, maar de tocht was uitzonderlijk mooi. Beslist een aanrader als je hier ooit verzeild raakt. Vanavond met een grote groep gaan eten in een van de duurste restaurants van Salta. Uiteindelijk waren de kosten ca. € 12,-- per persoon. Morgen vertrekken we met de bus naar de grens met Bolivia door een van de mooiste streken van Argentinië, welke op de wereld erfgoedlijst staat. Het is overigens in verband met onlusten in Sucre mogelijk dat ons reisschema aangepast gaat worden. Mocht dit zo zijn dan horen jullie dat zo snel mogelijk van ons.

Groeten aan de kleinkinderen van Liesbeth en opa Fransje. Oppassers van de honden Voske en Aila geef ze een aai over hun kop