1e dag Darwin

7 april 2019 - Darwin, Australië

Explorer of the Seas, 7 april 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Eindelijk weer vaste grond onder onze voeten gehad vandaag. We zijn rond 9.00 uur aan land gegaan en hebben bij de haven de Hop on Hop off bus genomen.

Bij het plaatselijke museum zijn we uitgestapt en zijn hier naar een expositie gaan kijken naar het dierenleven in het noorden van Australië.  Ook was er een tentoonstelling over de orkaan die op kerstavond 1974 Darwin voor ruim 80 % verwoeste.

Na het museum zijn we weer op de bus gestapt en hebben ons rond laten rijden langs de “bezienswaardigheden” van Darwin.

We waren voor de lunch terug bij de cruiseterminal en hebben aan boord wat gegeten, om daarna gedwongen door de regen te blijven lezen. Gelukkig klaarde het rond 15.30  op en zijn we van boord gegaan om langs de Waterfront nog even te gaan wandelen. Een leuke buurt met veel terrasjes. Hier ook een plaatsje gevonden waar we onze mail hebben kunnen binnen halen.