Zeedag richting Victoria

1 oktober 2017 - Victoria, Canada

Norwegian Sun, zondag 1 oktober 2017

Het was vandaag onze 1e normale zeedag. We hebben uitgeslapen en hebben daarna nog net op tijd van het ontbijtbuffet kunnen genieten. (Na ons werd hij gesloten)

We zijn direct hierna onze “verplichte” 5 km gaan lopen op dek 6, waar we hier het hele schip rond kunnen. Na 12 rondjes van 480 meter vonden we het wel genoeg en zijn we van het heerlijke zonnetje gaan genieten.  Als je uit de wind en in de zon ging liggen kon je zelfs in zwembroek en bikini liggen. De gehele cruise tot nu toe hebben we, met uitzondering van Juneau, uitzonderlijk mooi weer. We begrepen van medereizigers dat we in het Glacier Bay National Park dit jaar bijna de enigen zijn geweest die bij de Grote gletsjer zijn kunnen komen. Andere dagen was het of te mistig, of er was te veel ijs bij de ingang van de fjord.

We hebben de rest van deze zeedag doorgebracht met het lezen, eten en luieren.

’s-Avonds met twee Engelstalige echtparen gedineerd om daarna naar een geweldige show te gaan kijken.

De avond hebben we afgesloten in de pianobar.

Het valt ons overigens op dat hier aan boord, met uitzondering van de disco, alle bars al om 24.00 uur gesloten worden. De  livemuziek stopt al om 23.30 uur. Bij Costa is dit meestal pas om 01.00 uur.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun