Wandeling door Bari

29 november 2016 - Bari, Italië

Costa Deliziosa , 28 November 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We konden vandaag om 14.00 uur van boord om de stad Bari te bezoeken. Het schip lag op ca. 10 minuten wandelen van de oude stad zodat het voor ons ideaal was voor een stevige middagwandeling.

We hebben heerlijk door de oude smalle weggetjes kunnen slenteren met leuke pleintjes en doorkijkjes. Uiteraard ontbrak ook een bezoek aan de Basilica of Saint Nicholas en de kerk van Saint Gregory niet. Ook zijn we langs het Castelló Normano-Svevo gewandeld.

De “dure” winkelstraat mocht uiteraard ook niet aan onze aandacht ontsnappen, met winkels van Armani, Louis Vutton etc. Hier bij een exclusieve delicatesse zaak een kopje koffie met wat lekkers gedronken alvorens weer terug te gaan naar het schip.

’s-Avonds geregeld dat we in het normale restaurant ook een tafel hebben, zodat we elke dag kunnen kiezen in welk restaurant we kunnen eten, luxe of gezellig met meer mensen aan tafel.

Na het diner hebben we samen met een Duits echtpaar uit Dortmund in de koffiebar een heerlijke cappuccino gedronken, wat in verband met de taal best vermoeiend is. Zij hebben een suite, maar geen kleren om aan te doen, omdat hun koffers met nog die van nog 8 andere echtparen in Düsseldorf op het vliegveld zijn achter gebleven.

Na een geweldige show van een Spaanse zangeres hebben we nog een afzakkertje genomen in een van de vele bars, waarbij gezellig hebben zitten keuvelen met twee Nederlandse echtparen.

Aangezien voor ons de klok vannacht een uur vooruit gaat zijn we wat vroeger naar bed gegaan, omdat we morgen al om 09.00 uur(8 uur Nederlandse tijd) plaatselijke tijd van boord kunnen op het eiland Corfu.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Wilco:
    29 november 2016
    Klinkt allemaal weer erg goed.
    Hoe is de temperatuur daar?

Geniet ervan!
  2. P.J.M Cooijman:
    29 november 2016
    De creditcard in je eigen zak gehouden Ad of mocht Joan hem in die dure straat toch bij zich houden? Het genieten is in ieder geval al begonnen.
  3. Elly:
    29 november 2016
    Geniet er van! Klinkt niet alsof jullie optrekken met de groep van destijds of vergis ik me?
  4. Wilma:
    29 november 2016
    Heej hallo, gaan we weer het blijft afzien zo'n reis warre maar klinkt allemaal echt wel okay en och € 1.00 euro meer of minder per dag dat mag de pret niet drukken. Have fun en enjoy xx
  5. Liesbeth:
    29 november 2016
    Hallo vrienden, zo te lezen zitten jullie alweer helemaal in het"cruise ritme", zoiets verleer je ook niet hè, je past je onmiddellijk weer aan (Haha). Hoe bevalt de hut met balkon, jullie hebben er nog niet echt veel aan denk ik als ik de weersverwachting bekijk. Wordt vanzelf beter moet je maar denken. Heel veel plezier, en geniet met volle teugen. lieve groet van de achterblijvers uit Beek.
  6. Wil:
    29 november 2016
    Het kan weer niet op lekker bakkie troost erbij. geniet ervan gr,
  7. Ton en lenny:
    Ha vakantiegangers
    nu de drank duurder is geworden zal Joan wel moeten besparen op haar inkopen, dus Ad een goede raad alleen maar naar hele dure winkelstraten dan zal ze vanzelf minder kopen of het moet zijn dat het uitverkoop is .
    Liefs en veel plezier gr wij