Tenerife

17 april 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Spanje

Costa Pacifica, dinsdag 17 april 2018

We hebben vandaag eindelijk weer vaste grond onder onze voeten gehad. Santa Cruz de Tenerife is voor ons inmiddels een bekende aanleghaven na de oversteek van de Atlantic Ocean.

We lagen dit keer bij de nieuwe cruiseterminal, zodat we direct het centrum in konden wandelen zonder eerst over het industriële gedeelte van het havengebied te hoeven lopen.

We hebben heerlijk door de grote winkelstraat van Santa Cruz gewandeld naar een erg leuk plein met diverse terrasjes, waarna we via mooie straatjes met veel typische koloniale gebouwen met balkonnetjes zijn terug gewandeld naar de cruiseterminal.

Het laatste deel van de middag hebben we op dek 11 doorgebracht met het lezen van onze mail en het bijwerken van dit dagboek. Het was heerlijk weer, met nu voor de afwisseling vrijwel geen wind.

Ook was het erg rustig aan boord omdat een groot gedeelte van de cruisegasten aan land waren gegaan.

’s-Avonds werd er in het theater een erg mooie flamingoshow ten beste gegeven, waarna we de avond hebben afgesloten bij de grote bar met Hans en Loes. Later op de avond kwam het echtpaar uit Australië nog even bij ons zitten. De bar was al ruim gesloten toen wij eindelijk onze hut hebben opgezocht.

Groetjes van

2 Vakantiegangers op de Costa Pacifica.