De Steamclock van Vancouver

19 september 2017 - Vancouver, Canada

Vancouver, 19 september 2017

Aangezien de weersvoorspellingen vandaag niet al te best waren, hadden we besloten om de winkelstraat en het oude centrum van Vancouver te gaan verkennen.

Uiteindelijk is het weer alles meegevallen: Slechts een beetje regen juist op het moment dat we bij  Waterfront footcenter wat waren gaan eten. We hebben dus geen last gehad van wat regen.

We zijn vanmorgen omstreeks 09.30 uur met de bus in 15 minuten van ons hotel naar Robsonstreet gegaan; De winkelstraat van Vancouver. Het eerste stuk bestond voornamelijk uit restaurantjes vanuit alle delen van de wereld. Daarna kwamen de (dure) winkels met hier en daar een toeristische winkel.

Vanuit Robsonstreet zijn we naar het (cruise)havengebied gewandeld, waar ook de plaatselijke VVV gevestigd is. Hier de nodige informatie gekregen voor een leuke stadswandeling.

Tijdens deze wandeling hebben we het oude centrum van Vancouver, Gastown, doorkruist met als grootste attractie de bekendste stoomklok ter wereld. Deze Steamclock fluit op het hele uur  de deun van Westminster met zijn stoombuizen.

Rond 18.00 uur zijn we met de bus terug gegaan naar het hotel, om even daarna bij Denny’s, wat te gaan eten.

Rond 22.00 uur waren we vermoeid, ca. 16 km geslenterd, maar na een mooie dag terug bij het hotel.

Groeten van

2 vakantiegangers uit Vancouver

1. Jan en ineke:
    20 september 2017
    weer een nieuw avontuur voor jullie !!! Ga er van genieten. Blijven jullie volgen via deze reisblog. Groetjes Jan en Ineke
  2. Liesbeth:
    20 september 2017
    En.....Wat waren de eerste aankopen in die mooie winkelstraat?? Geen nieuwe messenset gevonden?(Haha). Heel veel plezier, en geniet ervan. (Taxi was trouwens goed op tijd niet?)
  3. Ton en lenny:
    20 september 2017
    Oké flink wat calorieën verbrand kun je straks op de boot weer je best doen gr wij.
  4. Marjan van Lieshout:
    20 september 2017
    Blijft leuk om te lezen, ondanks dat het meerdere keren per jaar is. Geniet ze en hoor graag van jullie.