St'-John

15 december 2017 - Saint John, Amerikaanse Maagdeneilanden

Deliziosa, vrijdag 15 december 2017

Evenals vorig jaar hebben we op St-John aan land samen met onze Zwitserse tafelgenoten en nog enkele andere cruisegasten een eilandtour geboekt bij een plaatselijk bureau. De uitleg door de gids-chauffeur was uitsluitend in het Engels, zodat wij de twee enige waren die het konden verstaan. Onze Duitse medereizigers moesten het met onze summiere vertaling doen.

We zijn met een taxibusje de diverse bezienswaardigheden van het eiland afgegaan, waarbij een bijzonder mooi uitzichtpunt, het regenwoud en  Nelson’s Dockyard de belangrijkste stopplaatsen waren.

De tour heeft ruim 4 uur geduurd, waarna we nog ruim de tijd hadden om zelf het stadje te verkennen met allerlei winkeltjes met de bekende toeristische rommel,

’s-Avonds na het diner, gaan we zoals gebruikelijk een kopje koffie drinken in de Chocolade- en koffiebar, waar we gezelschap krijgen van 6 Nederlanders om de laatste roddels op het schip te bespreken, Zo schijnt er in het casino gevochten te zijn, en ook aan het zwembad is er een opstootje geweest.

Uiteraard gebeurt er in een klein dorp, op het schip zitten inclusief personeel ruim 3.800 mensen, wel eens wat. Wij hebben er geen last van gehad.

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa