Spectaculaire zeedag

22 december 2017

Deliziosa, vrijdag 22 december 2017

Hoewel het vandaag een zeedag is geweest verliep alles anders dan normaal.

Oorspronkelijk was er niets aan de hand en zijn we van een laat ontbijt gaan genieten omdat we uitgeslapen hadden.

Rond 11.00 uur kwam de mededeling van de kapitein dat het schip rechtsomkeer maakte om terug te gaan richting Nassau in verband met een ernstig ziektegeval aan boord. Aan de boeggolf en het geluid van de motoren was te merken dat de snelheid van het schip behoorlijk werd opgevoerd tot mogelijk zelfs maximum snelheid.

Bij het naderen van Nassau na ruim 4 uur werd het achterdek ontruimd, en alles afgezet zodat er eventueel een helikopter zou kunnen landen. Dit betekende een hele operatie, daar alle gasten het dek moesten verlaten, alle ligbedden, stoelen en andere attributen moesten worden verwijderd en de bar moest worden gesloten. Tevens moest het achterdek hermetisch worden afgesloten. Ook werd alles in gereedheid gebracht voor een eventuele noodlanding van de heli, zodat brandslangen etc. klaar werden gelegd. Al met al een hele operatie, die voor zover wij het konden beoordelen geolied verliep.

Uiteindelijk is de patiënt met een tenderboot aan land gebracht, zodat alle voorbereidingen niet nodig waren geweest.

We hebben vandaag ook onze kerstcruise voor volgend jaar vastgelegd. Ook dan gaan we weer naar de Caraïben, maar nu met de Costa Pacifica richting Guadeloupe om daar over te stappen op de Costa Magica. Andere schepen en andere bestemmingen als dit jaar.

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa