Savona

24 maart 2016 - Savona, Italië

Costa Deliziosa, 23 maart 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hebben vandaag de thuishaven van de Costa Deliziosa aangedaan: Savona. In tegenstelling tot Marseille ligt het schip hier direct in de binnenstad. We zijn rond 10.00 uur aan land gegaan om eerst een cafétje te zoeken met WIFI zodat we al het nieuws over Brussel via Nederlandse kranten en teletekst te kunnen lezen. Tevens hebben we onze mail weer opgehaald en het dagboek bijgewerkt.

Savona is niet erg groot, maar heeft een mooie oude binnenstad met een aantal monumentale kerken, welke hier nog gratis te bezichtigen zijn. Ook de hoofdstraat, het havengebied en de autovrije straten zijn zeker de moeite waard. Al met al een leuke plaats om een aantal uren in rond te dwalen.

We zijn in de loop van de middag weer aan boord gegaan. We merkten al direct dat er veel meer Italianen aan boord zijn gekomen. Het is overal veel rumoeriger geworden en er lopen ook na 22.00 uur veel meer “lastige” kinderen rond.

Na ons vertrek uit Santa Cruz de Tenerife Zijn de temperaturen helaas gezakt naar Nederlandse normen van 12 a 13 graden zodat bruin bakken op het achterdek er niet meer bij is. Gelukkig hebben we tot nu alleen in Malaga regen gehad.

Groetjes van

Twee vakantiegangers aan boord van de Costa Deliziosa

1. Ton en lenny:
    24 maart 2016
    Hoi daar,
    Ja ook hier zijn we allemaal onder de indruk van wat er in Brussel gebeurd is, het wordt er allemaal niet leuker op.
    het weer is hier nog steeds niks af en toe een mooie dag en dat is het dan, dus geniet van elk zonnestraaltje wat je ziet.
    Geniet nog van de komende dagen gr wij
  2. Marie-José en Peter:
    25 maart 2016
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen
    Danknjullie wel.Kom maar snel weer veilig thuis.

Groetjes en tot snel Marie-Jose en Peter
  3. Wilma:
    25 maart 2016
    Hallootjes Ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben dat je weer bijna thuis bent! Ben ook wel een beetje jaloers hoor, razend nieuwsgierig naar alle kleding tassen en horloges, goud en wat niet meer zij,haha. Wij gaan gewoon weekendje weg.nl naar Groningen, David Bowie tentoonstelling en familiedag, ook heeeeeel erg leuk, dus......tot volgende week ergens en geniet nog wat na. Dikke knuffels BenW xxx
  4. Jan en ineke:
    27 maart 2016
    Het zit er bijna op !! En kunnen jullie gaan nagenieten van een mooie reis ! Groetjes Jan en Ineke