San Juan

17 december 2017 - San Juan, Puerto Rico

Deliziosa, zondag 17 december 2017

Vandaag in San Juan Puerto Rico hebben we voor het eerst deze cruise voet op Amerikaanse bodem gezet. Dit betekend de ellende van het door de emigratiedienst en douane moeten wat in Amerika nog al wat voeten in aarde heeft.

Het was door Costa deze keer goed georganiseerd. We hadden allemaal een tijd gekregen waarop we ons met maximaal 50 mensen gelijktijdig in de douanehal moesten melden, zodat we niet in ellenlange rijen hoefden te staan.

Wij konden samen met een Belgisch echtpaar om 09.10 uur naar de emigratiedienst, waar we binnen een half uur doorheen waren.

We hebben samen een heerlijke wandeling gemaakt door de oude stad met twee historische forten en veel straatjes met kleurrijke gerestaureerde victoriaanse huizen. Erg mooi.

We zijn nog op een klein pleintje een kopje koffie gaan drinken op een terrasje waar plaatselijke mensen zaten. Een van deze mensen begon voor haar kleintje een liedje te zingen op de wijs van ”Altijd is kortjakje ziek”  Wij hebben dit uiteraard overgenomen met de Nederlandse tekst.

De middag hebben we doorgebracht op het achterdek in de zon en met de gebruikelijke wandeling van 11 ronden op dek 3..

We hebben vandaag een grote fout gemaakt: We zijn op een weegschaal gaan staan. FOUT.  FOUT. FOUT

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil:
    28 december 2017
    Volgens mij is de weegschaal defect anders waren de alarmbellen wel eerder aan het rinkelen geslaan.