Saint Lucia

8 april 2018

Costa Pacifica, zondag 8 april 2018

Vandaag hebben we bij het plaatsje Castries op het eiland Santa Lucia aangemeerd. Buiten de mooie terminal hebben we gebruik gemaakt van een van de vele taxi’s om samen met een aantal Engelse echtparen een rondrit van ruim 2 uur over het eiland te maken.

De eerste stop was op een mooi uitzichtpunt vanwaar we een magnifiek uitzicht hadden over de baai waarin ons schip aangemeerd lag.

De volgende stop was bij een bananenplantage, waar we tevens een proeverij kregen van o.a. bananenlikeur en nog diverse andere drankjes.

Verder hebben we nog een stop gemaakt bij het huis van de gouverneur van het eiland met daar tegenover een kunstatelier met uiteraard de daarbij behorende winkel.

De laatste stop was bij een volgend uitzichtpunt, waarbij we een natuurlijke brug aan de kust konden zien.

’s-Avonds heeft ons Joan in het casino haar geluk weer beproeft, waarbij ze met een inzet van € 0,30 een winst behaalde van ruim € 96,--. Uiteindelijk zijn we gestopt toen we nog een winst over hielden van € 80,--.

De show in het theater hadden we in december al een keer gezien, maar die was toen zo geweldig dat we hem bij elke cruise wel willen zien. Het waren de threegees die allemaal liedjes van de BeeGees ten gehore brachten. Ze waren ook nu weer geweldig.

Groetjes van

2 Vakantiegangers op de Costa Pacifica.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy berkelmans:
    10 april 2018
    Een gelukkige had in het casino. Maar niet genoeg gewonnen om jullie vakantie terug te verdienen. Wellicht een lekker flesje wijn besteld 😊
  2. Wilma:
    11 april 2018
    Breng die wijntjes en likeurtjes maar mee, komen wel op!
    xx