Messina

29 november 2017 - Messina, Italië

Deliziosa, woensdag 29 november 2017

Ook vandaag was het weer erg vroeg uit de veren omdat het schip ook vandaag slechts van 08.00 uur tot 13.00 uur in de haven van Messina heeft aangelegd.

We zijn rond 08.30 uur aan wal gegaan om na een korte wandeling bij het centrale plein met kathedraal een toeristisch treintje te nemen. Met dit treintje hebben we ca. 1 uur door Messina gereden, waarbij we de belangrijkste bezienswaardigheden hebben kunnen zien.

Hierna hebben we nog wat rond gewandeld door het centrum waarbij we enkele kerken hebben bekeken alvorens rond 12.00 uur terug aan boord te gaan.

Na de lunch zijn we deze cruise voor de eerste keer in de sportzaal aan onze conditie gaan werken.

Om drie uur was het grand sale in de grote bar, waar ons Joan uiteraard bij moest zijn. Ze heeft overigens niets gekocht. Ze wil wachten tot de grote opening van de vernieuwde winkelgalerij op 8 december.

’s-Avonds kwamen we nog een Italiaanse dame tegen die ons nog kende van de wandelingen op dek 3 van onze vorige cruise met de Deliziosa. We werden begroet alsof we de beste vrienden waren. Erg leuk.

Ook vandaag was er s’-avonds weer een erg zware zee, zodat iedereen als dronkenmannen door het schip waggelde.

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa

1. Mia:
    30 november 2017
    En nu weer het lekkere weer tegemoet varen. Veel plezier!
  2. Willy berkelmans:
    30 november 2017
    Geef maar gauw de schuld aan de "zware zee". Misschien was het wel heel gezellig aan de bar😙
  3. Giel en ilona:
    30 november 2017
    Hahaha daar dacht ik ook meteen aan toen ik het las. Het zal wel aan de gezelligheid in de bar liggen!
  4. Ton en lenny:
    Hoi maatjes!
    Joan ga nu weer niet de vissen voeren net als op Tenrife, denk maar dat je in de cakewalk zit gr wij