Ketchikan

30 september 2017 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

Norwegian Sun, zaterdag 30  september 2017

Na de fantastische dag van gisteren hebben we vandaag een rustige dag gehad. We zijn rond 10.00 uur van boord gegaan om eerst een cafeetje op te zoeken met internet. We hebben hier ons reisverslag van de laatste dagen op internet gezet en onze mail bijgewerkt. Kosten minimale een besteding van $ 5,-- per persoon.

Nadat we de computer terug naar onze hut hadden gebracht zijn we naar het oude centrum gewandeld, met vele kleurrijke huisjes die gedeeltelijk op palen zijn gebouwd.

Het bekendste straatje is Creek Street.  Dit straatje is vrijwel volledig boven het water gebouwd.

In het riviertje dreven duizenden dode zalmen rond. Aanvankelijk dachten we aan een verontreiniging, maar het bleek geheel natuurlijk te zijn. De zalmen komen hier namelijk kuit schieten, waarna ze sterven en de rivier af komen drijven.

Ketchikan is dan ook de grootste producent van zalm in blik. (Overigens niet door de dode zalmen)

Na een late lunch op het schip zijn we nog even door de souvenirwinkels langs de kade gewandeld om daarna terug te gaan aan boord.

We hebben bij het diner aan boord met twee Amerikaanse echtparen aan tafel gezeten om daarna weer naar de show in het theater te gaan en de avond af te sluiten in de pianobar. Later op de avond kregen we gezelschap van Ann, Lyn, Dave en Steven. We hebben bijna letterlijk Engelse les gekregen, tot groot vermaak van een deel van de andere gasten in de bar. De bar sloot om 00.30 uur, maar wij verlieten deze pas rond 02.00 uur.  Echt lachen gieren brfullen.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun