Juneau

27 september 2017 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Norwegian Sun, woensdag 27 september 2017

Regen, regen, regen en nog eens regen. Juneau staat bekend om zijn grote aantal regendagen, en jawel ook wij mochten van een volledige regendag genieten.

Vanwege het slechte weer gingen de meeste excursies niet door. Alleen het spotten van walvissen was mogelijk maar wel erg duur. Aangezien wij dit in Patagonië al een keer hadden gedaan, zijn we maar wat gaan winkelen in de vele toeristische winkeltjes. De meeste hadden uitverkoop omdat na zaterdag ze gesloten worden. Zaterdag komt namelijk het laatste cruiseschip van dit seizoen langs en daarna is dit stadje zo goed als uitgestorven.

Ons Joan heeft haar blink blink collectie uitgebreid met een ring en een hangertje van Pandora. Verder hebben we nog wat toeristische rommel gekocht.

Nadat we in een plaatselijk cafeetje nog wat gedronken hebben en onze mail hebben bijgewerkt zijn we terug gegaan naar het schip, waar we vrijwel direct konden gaan dineren.

Na het diner wilden we in  het atrium wat gaan lezen, maar hier is niet zo erg veel van terecht gekomen omdat we in gesprek raakten met een Nederlands echtpaar wat al bijna 40 jaar in Canada woonde.

Een leuke avond gehad met deze mensen. Zelfs zo leuk dat we totaal vergeten zijn om naar de dagelijkse show in het theater te gaan.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun