Inside passage

26 september 2017

Vancouver, dinsdag 26 september 2017

De eerste dag aan boord van de Norwegian Sun zou een spectaculaire doorvaart worden door de Inside Passage met veel mooie uitzichten. Welnu; het weer heeft ons vandaag in de steek gelaten. Het was niet echt koud, maar we hebben de hele dag dichte tot zeer dichte mist gehad, zodat het leek dat we door een tunnel aan het varen waren. Helaas niets gezien.

Wel hebben we vandaag ons Engels goed kunnen oefenen. ’s-Morgens bij het ontbijt kwamen we bij 2 Engelse echtparen te zitten waar we leuk mee hebben zitten keuvelen. Ze hadden elkaar ontmoet tijdens een cruise over de Chinese zee, en bleken beide op Cyprus slechts 1 km van elkaar te wonen. Sindsdien cruisen ze regelmatig samen.

S-middags hebben we in het atrium een poging gedaan om wat te lezen, maar kregen we een heel gesprek met een Amerikaans echtpaar uit de omgeving van Boston, omdat ik een biertje uit Boston had besteld. Erg aardige mensen.

Bij het diner hebben we nog een ouder echtpaar uit Colorado ontmoet waarvan de schoonzoon uit Friesland kwam. De man was vlieger geweest bij American Airlines en kende Nederland erg goed.

We hebben de avond na een geweldige show in het theater doorgebracht in de pianobar. Ook erg leuk, maar toch missen we hier aan boord wel een grote danszaal, zoals op de schepen van Costa.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun