Grouse mountain

24 september 2017 - Vancouver, Canada

Vancouver, zondag 24 september 2017

We wilden vandaag naar Grouse mountain. De gratis shuttle bus komt elk half uur langs ons hotel, dus we dachten dat het wel mogelijk was om deze te laten stoppen. Niet dus, we zwaaiden naar de chauffeur en die zwaaide netjes terug in het voorbijrijden. Een vriendelijke Mexicaanse dame die ook naar Grouse mountain wilde wist ons te vertellen dat lijnbus 246 ons daar ook naar toe zou brengen.

We hebben deze bus genomen, en wie schetst onze verbazing: Na dik 45 minuten waren we bij het centrale busstation bijna terug bij ons hotel. Wel een mooie rondrit gehad, maar ons doel nog niet bereikt. Blijkt dat we lijn 236 hadden moeten nemen.

We zijn uiteindelijk met een dikke 1 ½ uur vertraging bij onze bestemming aangekomen.

We zijn hier met de gondel naar boven gegaan, waarbij we onderweg een fantastisch uitzicht hadden over de vallei van de Capilano-river.

Boven hebben we een leuke wandeling kunnen maken en een bezoek gebracht aan Grinder en Coola; twee grizzlyberen die als welp gevonden zijn. De een verlaten door de moeder en bij de ander was de moeder aangereden door een auto.

Als afsluiting van de middag werd er nog een humoristische show gegeven waarbij de vroegere werkzaamheden van de houthakkers centraal stonden. Denk hierbij aan een bijl gooien op een doelwit, boomstam zagen en het supersnel in een boom klimmen.

Ook vandaag hebben we weer geweldig weer gehad, met veel zon zodat we veelal zonder jas hebben kunnen lopen.

Morgen gaan we inschepen voor de cruise naar Alaska, en zal het waarschijnlijk moeilijker worden om een internet verbinding te vinden, zodat we niet meer zo frequent een verslag zullen plaatsen.

Groeten van

2 vakantiegangers uit Vancouver

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. P.J.M Cooijman:
    25 september 2017
    Hoi Ad en Joan, veel gezien van Vancouver maar nu gaat het avontuur echt beginnen. Wensen jullie heel veel plezier in Alaska. Paste precies in die boom Joan. groetjes Astrid en Leon
  2. Willy berkelmans:
    25 september 2017
    Jeetje jullie moeten wel gaan cruisen. Ff uitrusten na een inspannende week. Wat hebben jullie veel mooie dingen gezien en beleeft. Lekker blijven genieten!!
  3. Mia:
    Ed & Mia

Veel plezier op de cruise .Nu alleen rondjes lopen en de gym.maar wel veel amusement. Tot horens.
  4. Ton en lenny:
    25 september 2017
    Hoi jullie twee we wensen jullie behouden vaart en geniet er van gr wij
  5. Wilma:
    Have fun 🛳🏊🏾🍹🏊🏻‍♀️😘
  6. Marjo Somers:
    27 september 2017
    Hallo Joan en Ad,
    De eerste week van jullie vakantie is in ieder geval al een groot succes geweest. Lekker weer en heel veel gezien en beleefd!
    Nu lekker relaxen op het cruiseschip en dan heerlijk genieten in Alaska! Groetjes Jan en Marjo