Granville-Island

20 september 2017 - Vancouver, Canada

Vancouver, woensdag 20 september 2017

We zijn vandaag, na een vroeg ontbijt, met de bus naar het centrum van Vancouver gegaan. Tot onze verbazing stapten we voor de deur van de Hudson Bay uit. We zijn uiteraard even naar binnen gegaan om een indruk te krijgen welk warenhuis Nederland gaat veroveren. Hierna zijn we verder gegaan met het programma zoals we dat vooraf in gedachten hadden.

We zijn via Granvilleroad en over de Granvillesteal Bridge naar Granville-island gewandeld. Vanaf de brug hadden we een prachtig uitzicht over de skyline van Vancouver. Granville-island wordt door de toeristen voornamelijk bezocht vanwege de Public Market; Te vergelijken met de overdekte markt in Rotterdam, maar dan vele male groter. Vanwege het mooie weer vandaag waren hier de terrassen ook gezellig vol en was het heerlijk wandelen langs de kade en de jachthaven.

We zijn met een veerbootje terug gegaan naar het centrum van Vancouver, waar we weer richting de cruisehaven zijn gewandeld, waar vandaag twee cruiseboten aangemeerd lagen: De Volendam van de Hal en een schip van Princess cruises. Ook hier gezellig druk en volle terrassen.

Na bij de Hudson Bay de vergeten T-shirts te hebben aangeschaft zijn we via Robsonstreet terug gewandeld naar de bushalte om naar het hotel terug te gaan.

Na ons van onze boodschappen ontdaan te hebben zijn we wederom bij Denny’s gaan eten om wederom rond 22.00 uur terug te zijn bij ons hotel. (Vandaag ook weer ruim 17 km gewandeld en geslenterd)

Groeten van

2 vakantiegangers uit Vancouver

1. Liesbeth:
    21 september 2017
    Jullie liggen wel elke avond keurig op tijd in je mandje, zal volgende week wel anders zijn, dan moeten de dansschoenen weer aan, en is het iedere avond feest in de bars!!! Geniet verder, wij genieten mee van jullie verhalen.
  2. Ton en lenny:
    21 september 2017
    Als je deze afstanden vol wilt houden, zul je veel rondjes moeten lopen op boot gr wij
  3. Wilma:
    22 september 2017
    Hoi Heel bekend allemaal en snap waar jullie zijn en wat jullie doen.
    Ik heb eindelijk weer internet en wifi en KPN is geweest alleen nu ga ikzelf het land verlaten!
    Heel veel plezier en tot wanneer jullie weer in den lande zijn. Liefs Wilma
  4. Henny:
    22 september 2017
    Niet teveel wandelen je hebt vakantie, Alweer !!!
    Gezellig om jullie te volgen, veel plezier.