Glacier Bay National Park

29 september 2017 - Glacier Bay National Park and Preserve, Verenigde Staten

Norwegian Sun, vrijdag 29 september 2017

FANTASTISCH, FANTASTISCH, FANTSTISCH EN NOG EENS FANTASTISCH.  Deze dag is met afstand de mooiste cruise dag van alle cruises die we tot nu toe hebben meegemaakt.

We hebben de hele dag door het Glacier Bay National Park gevaren, waarbij we het geluk hadden dat de weergoden ons uitzonderlijk goed gezind waren. Het grootste gedeelte van de dag een wolkeloze hemel en daarna om het hele plaatje compleet te maken hier en daar wat mistflarden om het landschap nog mystieker uit te laten komen. Het landschap was zo mooi, dat bij wijze van spreken elke minuut die je binnen besteedde aan het drinken van koffie of het ontbijt en de lunch, een verloren minuut was om naar het indrukwekkende landschap te kijken.

Vooral bij de Grand Pacific Glacier, de grootste van de 12 gletsjers was het erg indrukwekkend. Het schip heeft hier dan ook meer dan 1 ½ uur stil gelegen en rond zijn as gedraaid.

Als kers op de taart hebben we vandaag ook nog 6 walvissen en enkele zeeleeuwen zien zwemmen.

We hebben, ook nu, na de show, een groot deel van de avond doorgebracht met Steven en Ann. We gaan slagen voor onze cursus Engels.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun

1. Mia:
    30 september 2017
    Geweldig dat jullie het zo fijn hebben!
    Het is ook heel bijzonder zo’n gletcher van dichtbij te zien.
    Ook de reis door het landschap is overweldigend.
    Nog heel veel plezier.
  2. Ton en lenny:
    30 september 2017
    Wat een mooie verhalen en mooie foto's het is net als of we met jullie mee reizen, geniet van de mooie dingen en de leuke avonden. Gr wij
  3. Wilma:
    1 oktober 2017
    Keigaaf en fijn dat jullie het vooral zo geweldig hebben en vinden blijven genieten xxx
  4. Jan en ineke:
    2 oktober 2017
    Zijn erg benieuwd naar de foto,s van deze voor jullie allermooiste cruisedag die jullie tot nu toe hebben meegemaakt.
    Hopelijk komen er nog meer van zulke mooie dagen ! Gr...........
  5. Rien en Ine:
    2 oktober 2017
    Heel fijn dat jullie verwachtingen van Alaska overtroffen worden door de werkelijkheid. Geniet ervan.
    groetjes Ine ne Rien