We gaan aan boord

31 maart 2018 - Pointe-à-Pitre, Guadeloupe

Costa Pacifica, zaterdag 31 maart 2018

We hebben vandaag om 10.00 uur uitgecheckt bij ons hotel, hebben de koffers in bewaring gegeven en zijn nog voor de laatste keer naar Le Gosier gewandeld.

Hier hebben we op een leuk terrasje nog wat gedronken om daarna terug te wandelen naar een restaurantje in de buurt van het hotel. Hier hebben we nog wat gegeten en zijn nog even een uurtje of 2 naar het strand gegaan.

Om 15.30 zijn we door een taxi naar de cruiseterminal gebracht, waar we binnen een kwartier waren ingecheckt en met onze koffers in de hut.

Als je voor de eerste keer een cruise maakt is dit schip overweldigend. Alles staat in het teken van de muziek.

Bij het diner de eerste avond kwamen we bij toeval vlak bij een Nederlands echtpaar te zitten die we nog kenden van 2 vorige cruises. We wisten dat hun ook aan boord zouden zijn, maar toch.

We zijn aan een tafel voor 4 gaan zitten en hebben rustig bijgepraat.

’s-Avonds om 22.30 uur was de verplichte veiligheiddril, waarna het schip om 23.00 uur het ruime sop koos.